Despre mine

Fotografia mea
Veselă, sociabilă, visătoare

marți, 6 mai 2014

Departe, cine știe...

Autor: Victor Eftimiu


                            Departe, cine ştie în ce oraş ploios 
                            Cu tâmplele în palme vei fi gândind la mine, 
                            Privind spre cerul umed, tomnatec, somnoros –  

                            Departe ... cine ştie în ce oraş ploios ... 

                            Cu fruntea sprijinită pe degetele pale
                            În ochii tăi, străino, aduni melancolie 
                            Răsfrângi tristeţi de toamnă în lacrimile tale – 

                            Cum stai aşa ... cu fruntea în degetele pale ... 

                            Afară plouă ... plouă ... şi vântul toamnei bate 
                            Cântând întristătoarea şi vaga-i melodie, 
                            În jurul meu s-aşterne pustiu ... singurătatea – 

                            Afară plouă ... plouă ... şi vântul toamnei bate ... 

                            Şi mă gândesc la tine, frumoaso de departe, 
                            La ochii-n cari se stinge un dor de mângâiere, 
                            La soarta nendurată ce calea ne-o desparte – 

                            Şi mă gândesc la tine, frumoaso de departe ...

                            În sufletu-mi coboară tristeţi sfâşietoare 
                            Şi golul din odaie se-mprăştie în mine. 
                            Durerea ta, străino, pustiul tău mă doare – 

                            Şi-n sufletu-mi coboară tristeţi sfâşietoare ... 

                            Şi-acum, când cade seara din cerul somnoros, 
                            Când tot mai larg se-ntinde în jurul meu pustiul 
                            Te stingi şi tu, ca mine, urzind un vis frumos – 

                            Departe, cine ştie în ce oraş ploios !...


 Din volumul „Poemele singurătăţii“ (1906 – 1912)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu