Despre mine

Fotografia mea
Veselă, sociabilă, visătoare

duminică, 17 martie 2019

Scrisoare

Autor: Ion Minulescu



                             Mă-ntrebi ce fac?...
                             Ce vrei să fac
                             Mai mult decât s-aștept... să tac...
                             Să casc... să dorm și... să visez
                             Pe fondul roz al unei vechi Ghiordez,
                             Pe care câteodată șade
                             Și blonda mea Scheherezade...

                             Fac ce-am făcut și ieri
                             Și totdeauna -
                             Mă bat cu vântul și mă cert cu luna...
                             Din când în când mă urc pe deal, spre soare,
                             Să mă-ntregesc cu globul lui fierbinte -
                             O veche și unică sărbătoare
                             Ce-o prăznuiesc de patruzeci de ani...
                             Cu Oltul, însă, nu mai stau de vorbă,
                             Că-i monoton și mărginit la minte,
                             Și nu știe să curgă decât spre Drăgășani...

                             Fac pe Narcis în apa din fântână,
                             Sărut pe Maica Domnului de pe troiță,
                             Pe Sfantul Petre-l duc spre cimitir de mână
                             Citesc pe Jules Laforgue
                             Și pe Arthur Rimbaud,
                             Iar când îmi iese-n cale Domnul Niță -
                             Învățător și... cârciumar și... deputat...
                             Mă-nchin umil în fața Cristosului din sat,
                             Îl scuip în frunte
                             Și îi dau cu "Huo!"...
                             Și-așa răzbun și pe Laforgue
                             Și pe Rimbaud...

                             Iar când se face noapte și tăcere,
                             Când boii dorm pe burtă
                             Și oamenii pe spate,
                             Mă fragmentez în pietre nestemate

                             Și porcilor mă dau să mă digere...


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu